Sunday 9 October 2011

Hari rehearsal Konvokesyen

Salam babuji..lamanye x update blog sbb sy sibuk n bz dgn persiapan Hari konvokesyen di Dewan Konvensyen Taman Tamadun Islam..gambarnye nanti saya upload sbb skrg x de kabel utk upload..jadi mmg la best sgt.. rehersal kami..persiapan dibuat sgt teliti dan guess what??ape tugas saya disitu??tugas saya adalah pembaca doa..jadi nk dijadikan citernye..sumer org kat sini memanggil saya ustaz walopun saya tiada ijazah dlm bidang shariah ke islamic law ke tp tetap di panggil ustaz dan saya sudah mengelak utk membaca doa sbb bg saya ustaz lah yg paling layak membacanya..siapakah saya..tp pihak atasan tetap mahukan bacaan saya..nk dijadikan citernyer..kerusi saya di tempat vip..terkejut saya..saya pun x tahu apakah yg saya buat sehingga saya dapat duduk tempat vip..kih2..tp rezeki la kan..depan sekali saya duduk..semasa rehearsal adalah beberapa org bertanya bolehkah saya membaca doa,intonasi semua..tp sy tetap berdiam diri sbb saya semenjak sekolah adalah seorang yg aktif dgn aktiviti syarahan,tafsir,sajak,pantun jadi gaya dan intonasi sesuatu bacaan sudah menjadi makanan saya..dan bile org atasan menguji saya sangkaan mereka tidak meleset apabila saya mendapat pujian dr CEO..dan mereka berkata bagus..sebutan,intonasi sebiji2 jelas katanya..tapi bukan itu yg saya banggakan..saya cume berfikir sejenak betapa dunia pekerjaan memerlukan kekuatan iman..rehearsal diadakan hari jumaat..kdg2 sy kesian tgk staff2 mereka begitu bertungkus lumus utk bersiap kearah kesempurnaan..tp syg sejuta ribuan kali sayang apabila waktu solat tidak diendahkan dan dilambat2 kan..alasan mereka adalah sbb boss ada disini..i was like hello..boss pon berugama islam..x kan la die nk marah kalo p solat..so bile bekerja ni..kena pandai2 curi masa la utk bersolat..saya tinggalkan dengan persoalan yg mendalam..siapakah boss kita yg sebenar???

0 comments:

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates