Thursday 12 April 2012

Diskriminasi terhadap golongan lebih upaya (golongan Obes or Gem)

Salam babuji!! Lantaran kebosanan yang melampau saya akhirnya menjenguk blog yang sudah berhabuk ni sebab tak dibersihkan.. haa..korang, semalam saya ingat saya pening rupa2nya ada gempa bumi berukuran 8.9 skala ritcher di lautan Hindi.. memang ganas la laut tersebut.. namun, bukan itu yang saya nk cakap kat sini, apa yg saya nak cakap adalah berkenaan DISKRIMINASI.. Apa itu diskriminasi?? yelah..diskriminasi ni boleh la jugak kite ckp penindasan yang boleh dilakukan secara fizikal mahupun mental.. Perkara ni sering berlaku pada saya, walopun saya semakin mengecil sekarang, Ok saya ceritakan diskriminasi di kedai makan yang berlaku pada saya minggu lepas
Senario 1
Kalo kite ni gemuk n keluar makan dengan orang yg kurus,bile kite semua golongan gem ni tgh diet kan, mesti lah orang tengok semacam kat pinggan kite tuh, mula lah, "Amboi, x makan nasi?".. Lepas tu, time nak bayar, walopun kite amik sikit tapi sebab badan kite besar, diorg kenakan harga makanan yg lagi mahal dr makanan yg diambil oleh org yg berbadan kurus walopun si kurus tu makan banyak kot ngan segala isi alam ada dalam pinggan tersebut.
Senario 2
Baru-baru ni, setelah makan tgh hari, kawan saya yg normal btuk badan dier tuh aka si Nabil tu order cucur udang, korang taw x org kedai tu bawak n bg cucur udang tu kat sape?? kat saya..kat saya..Omaigod, saya ni kuat makan sangat ke..biasalah tu,nampak gemuk jer terus dalam pikiran budak ni makan banyak ni
Senario 3
Masih bersama nabil, setelah makan malam ,sekali lagi kawan saya order Air Jus Epal lokasi adalah kedai berlainan, korang taw x orang kedai tu hantar Air Jus Epal tu kat sape??Kat saya..kat saya..tension and saya dah gelak2 je ngan si nabil ni..sbb mmg selalu akan kena diskriminasi sebegitu.
Senario 4
Di kedai lain pula, kawan saya order jus orange utk pagi n saya air suam, taw x?? diorg hantar air suam utk si kurus, jus orange utk saya.. tlgla hentikan diskriminasi terhadap golongan seperti kami ini..waaaaaaa.. takperlah..lambatnya nak kurus, seminggu target sekilo kurang.. mesti bole..
Di Queensbay sementara menanti ikan bakar lagi!! tgk perut saya yg berlipat tuh.. x malunyer..haha

0 comments:

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates